lördag 17 november 2012

Om bakfoten?

Snälla lilla, rara, söta älskade bebis....
Då vi verkar ha vår första riktigt stora konflikt tänkte jag om du kanske fått en del saker om bakfoten och jag vill klargöra dessa för dig så du kan välja rätt väg att gå i livet, vilket just nu är NEDÅT.

Du verkar tro att hotellet du bor i är det mest optimala då det serveras mat dygnet runt utan ansträngning   och du har det varmt och skönt i din trygga lilla kokong.
Jag vill förklara för dig att i år har Kungälvsbostäder höjt värmen något ofantligt och det är fruktansvärt varmt här inne i ditt tilltänkta hem. Jag, din mamma, lovar att sluta ha balkongdörren öppen på nätterna så fort du är ute så du kan få samma tropiska klimat även här.
Gällande maten så kan det visserligen bli ett par ansträngningar innan vi får det att fungera du och jag, men sedan kan jag garantera dig ett fritt flöde av mat. Jag kommer till och med lukta mat! Allt du behöver göra är att skrika, det tror jag redan du är bra på där inne så som du hickar när du antagligen försöker använda dina stämdband men istället sväljer en massa vatten. Din bror lyckades med bedriften att gå upp 650 gram i VECKAN av samma föda som även du kommer att erbjudas. Jag förstår om siffrorna är svåra att greppa men det är ungefär en sjundedel av din vikt som du väger idag. Alltså kommer du bli MER mätt här utanför hos oss.

Dessutom finns plats att sparka och härja fritt utan att ta emot väggar med dina små fötter.
Din pappa, det är dessvärre han du redan misstänker, han som stör dig på natten när han bara vill "prata" lite grann och väcker dig i din skönhetssömn. Jag lovar att han faktiskt är snällare än du tror, han brukar faktiskt visa rätt så bra respekt nattetid! Dessutom är han en hejare på att ordna överraskningar och spexa till tillvaron så att vi alla skrattar. Du förstår, så fort du är ute så kan räkna med en tre fyra veckor så kommer även du kunna dra på smilbanden på grund av att du faktiskt vill le, inte bara knorra med magen...

Sen har vi din bror. Ja, hur ska jag förklara detta. Jag liksom lovade honom att du skulle anlända lagom till bandysäsongen drog igång. Man kan säga att du missat ett par matcher nu och din kära bror ser fram emot att ha dig med och heja på hans favoritlag, IFK Kungälv. Men det visste du säkert redan för din bror är ju han som står för hejaramsorna och sångerna dygnet runt här hemma. Jag är inte förvånad om du kan dem redan nu.
Han längtar i alla fall otroligt mycket efter dig och sen tycker han nog att du är lite egoistisk som har tagit över hans mammas kropp så länge nu så att han fått nöja sig med stoj och stök från alla andra.
Det är faktiskt inte rättvist att tro att din mamma bara är din mamma utan ni ska faktiskt dela!

Kan det vara där skon klämmer, att du inte vill dela?

Jag lovar dig att allt löser sig, bara du väljer vägen nedåt snarast. Du ska få så mycket pussar och kärlek så det räcker och blir över. Din bror kan tänkas pussas aningens för hårt eller snabbt ibland, men det är enbart av kärlek!

Ska vi säga så då? Vi tar och tittar ut nu....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar