torsdag 21 november 2013

Jag vill!

Visst funkar det så att om jag bara får skriva av mig alla mina otroligt starka "Jag vill"-känslor så svalnar de och kommer tillbaka om några år istället? 

Bra. För då vill jag bara ha sagt att jag är trött på att leva på föräldrapenning nu och jag vill göra och ha följande: 

Åka till Hemsedal med Anders och våra vänner och bo på Ski Lodge. En långweekend med fantastisk åkning och afterski. Utan barn.

Åka till Köpenhamn med Anders och göra en favorit i repris. Ensamma. 

Åka till Stockholm med tjejerna och shoppa som tokar, äta gott och spåra på drinkar hela kvällarna... Vakna i en skön säng och äta frukost. Utan krav. 

Ha massor av tid till träning igen så rumpan åker upp och magen åker in. Egentid. 

Gå på afterwork med tjejerna, en fredag SNART! Öl och skitsnack. Utan karlar. 

Kunna gå ut och äta mer med familjen. Med barn. 

Få mer tid med min underbara sambo. Utan barn. 

Ha mängder av oplanerade helger med familjen, fika, promenera och ha tid för spontanitet. Mysigt. 

Ha flera flaskor fantastiskt rödvin och champagne i skåpet. In case of! 

Köpa hela serien från Shyness till säng och vardagsrum. Måste ha. 


Det var allt för nu. Så, nu har jag lättat mitt hjärta och blir nöjd med en proteinshake igen! 


1 kommentar:

  1. Ryser i hela mig, dessa otroligt kämpande hjärtebarn måste få ta mer plats.
    Vet att Wincents föräldrar är med i någon hjärtegrupp på fb, men tack för tipset.
    Jag som "åhörare" och nära vän har haft otroligt svårt att skriva inläggen, rent känslomässigt. Men så viktigt att sprida detta mer. Cancer får så otroligt stor plats redan (inget negativt om det), men hoppas att även hjärtebarnen med tiden ska få så mycket mer plats.
    Känns i hjärtat att läsa ditt förra inlägg.
    Vi har ju två flickor tätt, Stella blev 2år i dec och Ebba är snart 7 mån. Så känner igen tankarna kring att få nr 2, hur man kan älska mer än en och hur man älskar dem på olika vis.
    Hoppas ni får en mysig fredag, och hoppas dina "vill" kan uppfyllas lite i taget allt eftersom. Kram Malin

    SvaraRadera