måndag 13 augusti 2012

Barnmorskan

Idag har vi vart hos barnmorskan jag och Leon.
Fick följande resultat:

Järnvärde: Bra
Urin: Bra
Mage: 26 cm. 1 cm mindre än med Leon i samma v. (what??!)
Hjärtljud: 130 slag/min.
Leon hade 150-160 hela grav så skiljer avsevärt!
Vikt +11,2 kg. Pust!!
Med Leon hade jag gått upp +10,5 kg samma vecka...

Jag antog vikten var liknande graviditeten med Leon i samma period vilket stämde men att magen mätte mindre? Nu låg jag på kurvan mellan "normal" och stor mage... Otippat faktiskt!

Barnmorskan trodde ju Leon var en flicka hela tiden med tanke på hans höga hjärtslag.
Denna bäbisen låg på 130/min bara.

En lite mindre pojke? Eller en raka motsatsen flicka?
Återstår att se.

Bara 13 veckor kvar nu... Eller nåt!


3 kommentarer:

  1. Det ska bli så spännande att få träffa denna lilla gynnare som rumstrerar om där inne :))
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Esmeralda hade 120/130 hela tiden. Var säker på att hon var en pojk.

    SvaraRadera
  3. Intressant Therese! För vi har nog trott detta vart en tjej hela tiden... Bara en känsla som vi känt sen dag 1... Därav svårigheten med att välja pojknamn.
    Vad hade Wendela då?

    SvaraRadera