onsdag 8 augusti 2012

Pigg och glad!

Idag är jag glad! Konstigt nog eftersom jag höll på att döda varenda skobutik och även Anders igår när jag provat trehundra skor och insett hur begränsat sortiment av skor som passar mig just nu.
Åkte in för att lämna tillbaks ett par skor jag köpte med Sandra härom veckan. De var i den stil jag ville ha men inte tillräckligt grova.


Sen insåg jag igår att mina fötter svullnat utan att det syns på dem så de hade inte funkat en längre tid ändå.
Så köpte dessa:

Lämnade tillbaks dem dock... och beställde sedan dessa:

Man kan säga att jag fick dem i födelsedagpresent för jag fick ett presentkort som jag vuxet nog la på något jag verkligen behöver. En plånbok och ett par boots.
Här är fina plånboken:

Nu hoppas vi bara de passar fint då jag chansat på 38:or när 39:orna var hysteriskt stora i butiken.

Min nya handläggare ringde mig idag från Försäkringskassan. Skönt att ha fått en ny human handläggare. Den andra jag hade var riktigt konstig. Han bytte säkert bort mig för han var inte alls insatt i min typ av sjukdom. Istället fick jag en gullig tjej vid namn Emma. Hon godkände min sjuskrivning hela vägen fram till förlossning bara läkaren skrev intyg som han skulle. Det lär inte bli några problem då han i princip övertalat mig hur illa det kan gå om jag inte VILAR.
Jag vilar ofrivilligt mycket så jag hoppas det gör att jag slipper problem efter lille knodden är ute!

En sista sak bara, Lena fixade mitt hår igår innan vi begav oss på skoletartur.
NÖJD! Bara lite slingor i utväxten och klippte topparna så det är fräscht nu när det ska bli riktigt långt igen. Konstigt nog har bara mitt hår vuxit i halva takten mot vad det brukar göra.
Med Leon växte håret som ogräs, nu står det still i mina mått mätt.
Det är ju ekonomiskt iallafall....


4 kommentarer:

  1. Cool frisyr! :)
    Tror det e samma skor som jag köpte och i så fall är de stora i st, fick köpa st 36 och har ju 37 annars! Tyckte iof skorna med flaggan var coola dem me;) Puss!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är Johnny Bulls, samma som du har? Ska hämta ut dem idag var tanken...!
    Bootsen med flaggan var galet snygga... men priset också ;)
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Vart hitta du alla dessa snygga skor?! Undra om du fick samma handläggare på f-kassan som jag hade :-) min hette oxå Emma, minns dock inte efternamnet. Karlsson kanske? Super fin du va i håret oxå! Vill oxå ljusa mitt hår :-) kram på dig // Maria E

    SvaraRadera
  4. Tack gulliga du!!
    Kanske är samma ja? Lät hon ung?

    Köpte dessa på scorett. Måste hämta ut dem idag bara! Kramis

    SvaraRadera