lördag 11 augusti 2012

En stor kopp kaffe

Jag har mängder av projekt idag. Visserligen enkla saker som jag kan göra men ändå saker som skall göras. Därför börjar jag dagen med en stor balja kaffe. Den rymmer 4 normala koppar svart guld, kanske inte helt sunt då man bara "får" dricka 3 koppar kaffe på en dag som gravid. Men jag tänker att jag drack ju inte kaffe på 23 veckor så då kan jag väl ta en kopp mer ibland nu.

Har precis kört Anders till bussen då hans cykel är inne på lagning hos Roy och Roger. Nu tänkte jag redigera klart bilderna på fina Oliver som jag har fotat. Inte så mycket kvar att gå igenom men det tar onekligen sin tid. Alla bilderna är ju fotat som råkopior och då är det inte bara att använda korten direkt. Men det finns ju en anledning till varför de är fotade i RAW. Fotot är i sin absoluta råform då. När foton blir formatet jpg direkt så skalar formatet bort många av nyanserna i bilden. Om ni förstår...!

Jag vet att många av er ÄLSKAR svartvitt, men jag tycker färg är underskattat i vissa fall! De vackra ögonen kommer ju fram på ett annat sätt i denna form.
För att hoppa mellan ämnena så skall jag faktiskt hylla Västtrafik lite på samma sätt som jag smutskastade dem efter Bruce Springsteen i Göteborg den 27 juli. Vi fick vänta på bussen i över 1,5 timme och inte ens då fick vi komma med de fulla bussarna. Ingen extrabuss kom vid något tillfälle trots att 70 000 biljetter var sålda! Riktigt dåligt.
Vi tog därför en taxi hem och skickade räkningen till Västtrafik. En vecka efter att jag la brevet på lådan dök ett svar upp hos oss att de ersätter oss för hela taxikostnaden!
TACK! Då vet man att det faktiskt funkar att använda deras resegaranti.

Borde sätta igång med redigeringen nu för sedan måste det fixas lite här hemma efter Anders slipning och målning av alla väggar i nya bebisrummet. Kommer bli så fint! Så fort jag har lite mer bildmaterial kommer före och efterbilder.

Ha en fin lördag mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Grattis VERKLIGEN, det är faktiskt en eloge till Västtrafik. Kul att du fick tagit så fina bilder, kul att du har kommit igång med fotandet igen :) Ska bli så spännande att få se bebisens nya rum. Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack! Synd du inte skrev ditt namn så jag vet vem du är men du är ju förmodligen någon jag känner ;) kram

    SvaraRadera
  3. Typ din egen mamma :)))

    SvaraRadera