måndag 13 augusti 2012

En liten sammanfattning av söndagen...

En bild säger mer än 1000 ord?




Men för att beskriva den härliga söndagen så startade den med en helvetesnatt, illamående redan kl 04.00 varpå jag började tugga Finncrisp och en lergigan frenetiskt i sängen för att dämpa det. Lite sådär lagom salt och inte onyttigt...
Anders muttrar:
"Stenkrossen!!" åt mig då han försöker sova tätt intill mig där jag ligger och tuggar.
Fick tugga det där fram till 07.30, i med en tablett till.

Köra Anders till bussen, känner att magen börjar köra...
Hämtar Leon hos sin kära far, Johanna och Neo.
Känner hur magen börjar värka..
Det strider sig ut i ryggen.
FÖRVÄRKAR! Yääääääj!
Så passande idag när det vankades barnkalas på Lek och Buslandet i 3 timmar!

Handla present på Toys r'us. Det värker!
Kom till kalaset illamående och helt kallsvettig pga molande i mage och rygg.
Försöker hänga på men hamnar på en stol hela kalaset i cafét. Barnen verkade ha det roligt iaf och tydligen inget bråk någonstans, de var ändå 18 st 2-5 åringar! (2 barn som fyllde år)
Mycket trevligt kalas för övrigt!

Hämtar Anders på jobbet, värkarna har slutat. Hinner en snabbfika i stan alla 3 innan det bär hemåt. Handla på maxi, lätt illamåendes och framförallt TRÖTT efter 4 timmar av förvärkar och inte ha vilat...

Hem. Vilade 30 min med öppna ögon innan maten skulle lagas. Anders målade sista lagret med vit färg i nya barnrummet!

Jag förbereder kvällens tacos som vi ALDRIG äter här i princip. Mår hysteriskt illa av den äckliga köttfärsen som steker i pannan innan den fått kryddor på sig och luktar annat än varmt kött.
Sväljer ytterligare en lergigan mot illamåendet. Andas.
Skär grönsaker. Blir vrålhungrig!
Leon trotsar hela tiden och vägrar städa sitt rum, mitt tålamod räcker inte till.
Blir vansinnig!

Så. Mat! Alla 3 sätter sig vid bordet. Leon tar 3 tuggor men ska sen gå och bajsa. Jag sitter och försöker äta. Mår illa...
Får i mig en taco. Leon kommer tillbaka utan resultat...
Jag lägger mig som på bilden på en stol för att överleva illamåendet.

Leon måste bajsa IGEN. Det blev resultat av den bra sorten enligt honom! Anders går ut och hämtar katten och får torka Leon när han kommer upp. Jag sitter mest och pillar i maten...

När allt äntligen är färdigätet skall Leon i säng efter 15 min tv-tittande. Ingen direkt process men han somnar inte på 1,5 timme och leker Alfons Åberg där inne och "Ska bara..." hela tiden.
Tålamodet brister igen.

JAG ORKAR INTE!

Tillslut somnar han 21.15.
Anders laddar med en filmkväll, vi ser 20 minuter och sen vänder jag mig om för att sova,
Anders frågar:
"Hjärtat, kan jag göra nåt för dig...?"
Efter att jag inget svarar fyller han i:
"...mer än att håll käften?"

Glamourös söndag!

3 kommentarer:

  1. Haha vilken härlig fråga och svar av honom:))) hoppas det letar ngt snart:) kram anna i ullstorp

    SvaraRadera
  2. usch va jobbigt de måste va Anna :-/
    hoppas du slipper all värk & illamående snart =)
    kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Haa kan inte annat än låta bli å skratta... känner igen mig(oss) så väl i detta stadie just nu;) krampådej

    SvaraRadera