tisdag 23 oktober 2012

Bara en liten tanke?

Idag tillagades det den supergoda rätten Fiskbullar i äggsås med potatis. Underskattat nåt så in i bänken! Mums!

För att vara smart och spara disk så tänkte jag och gjorde följande:
Tog 1 styck STOR kastrull till ett gäng potatisar och en styck liten kastrull till min bechamelsås som även skulle rymma 2 konservburkar fiskbullar (med avhälld buljong) och 4 hackade kokta ägg.

Kokte klart äggen, skalade potatisen och kokade den i den stora kastullen.
Förberedde en redning i den lilla kastrullen och hällde sen på mjölken och lite kryddor.
Jag började fundera på OM fiskbullarna och äggen verkligen skulle få plats där i också men vad fasen, vi chansar!
Hällde av buljongen på fiskbullarna, hackade äggen och öste ner allt i min sås.
Man skulle kunna säga att det blev FULLT.
Så i tio minuters tid ungefär så gick min smarta tanke att slippa så mycket disk (?) till att torka kastrullen och plattorna frenetiskt å det rann över så fort jag rörda i såsen.

Suck! Hur fungerar hjärnan ibland?





1 kommentar:

  1. Ha, ha så det kan gå :-) Hade ju varit smartare att vända på steken tror jag. Men du har helt rätt i att fiskbullar med äggsås är supergott.
    Kram Mamma

    SvaraRadera