måndag 8 oktober 2012

Härlig start på en måndag.

06.05 hör jag ett gapade från Leons rum:
"Aaaaaanders! Aaaaaaaaanders!"
Varpå jag måste väcka Anders som tydligen inte vaknar av denna siren. Han gapar ju inte på mig så det är inte min uppgift att gå upp!
Yrvaket går Anders upp och jag hör att det diskuteras friskt inifrån Leons rum. Hör bara ord som att det är mitt i natten och andra liknande termer.
Jag tänker att det är den vanliga historien om att Leon vill gå upp och se på tv eller att han råkat kissa i sängen. Men när Anders lämnar rummet så stänger han dörren helt, med handtaget och allt som Leon hatar! I detta hushållet är det två individer som hatar just stängda dörrar. Leon gapar direkt om vi råkar stänga till och katten har någon slags mani att anfalla varenda handtag till dörrarna står på vid gavel igen.
Anders går inte heller till garderoben för nya lakan utan han gör sin morgonkiss och lägger sig igen lite halvskrattandes bredvid mig.
"Gissa vem som låg och anföll Leons fötter?"
Då har kattfan lär sig att klättra på stegen och låg och sov räv när Anders upptäckte honom så att han inte skulle bli just upptäckt! Leon förklarade dock att katten var ute efter hans fötter och kunde inte sova på grund av detta. I och för sig ganska förståeligt.

Efter ett par vändor med Leon och katten så försöker vi somna om. Då gnäller Anders på kylan i sovrummet eftersom jag MÅSTE ha öppet fönstret för att ens kunna överleva här inne i det tropiska klimatet. Jag går med på att stänga, tänker att jag får väl vara lite snäll en stund...

Vi får en halvtimma i sängen och jag håller bokstavligt talat att dö av värmeslag. Klockan ringer tillslut och Anders får gå upp och fixa sig oordning inför jobbet. Jag ber honom öppna fönstret igen, vilket han gör utan motstånd. Så upptäcker han balkongdörren som står och flaggar på vid gavel och utbrister irriterat:
"Försöker du döda mig?!"
Vi verkar visst ha olika kroppstemperaturer såhär års. Eller så kan det bero på mina extra femton kg och värmeelement i form av terroristbäbis i magen. Jag vet inte?

Alltså ingen sovmorgon idag inte. Hoppas jag får ett par timmar sömn senare istället då tillsammans med Leon. Drömma kan man ju alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar