tisdag 23 oktober 2012

Lite jobbigt att stänga ögonen nu...

Såg andra delen av Jonas Gardells hyllade trilogi "Torka aldrig tårar utan handskar" nu. Jag har dragit på att se andra delen till rätt tillfälle och nu fick jag äntligen tittat. Ska se tredje delen imorn eller nåt..

Hur som helst....
Jag är så tacksam över att leva idag 2012, när homofobi längre knappt existerar. Skulle jag höra någon som förnekade sina barn idag på grund av homosexualitet så skulle jag allvarligt talat tycka att de var mindre begåvade människor som inte förstod längre än så. Det är för mig helt fruktansvärt hur någon ens kan tänka tanken.
Förneka det finaste vi har, vårt eget kött och blod på grund av brist på förstående, kunskap och en rad andra saker.

Det var väldigt gripande i slutet på andra scenen för just mig... En kille som hängde sig. Det tycker jag fortfarande är jobbigt att se då mina minnen från 2002 fortfarande känns som färska när det kommer till just självmord.

Det blir inte lätt att sova nu... Anders och Leon sover redan som små grisar. Har lust att pussa ihjäl dom båda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar